torsdag 7 oktober 2010

Jag blir så arig !

Först vårt jäkla arbete gick helt åt skogen för vi hade lite missuppfatta det här med källförteckning och källhänvisning. Vår jäkla lärare ( som aldrig byter kläder ) sa en massa grejjer inför hela klassen som jag tycker hon kunde nämna före vi skulle presentera arbetet . Sen är de nån liten käring i nästa grupp som kommenterar deras inledning " vi ska inte läsa ur vårt arbete " en så otrligt pik mot vår grupp. Jag var inte den enda som märkte det .
Sen kolla jag ett program med farmor och farfar där man tala om " pakko-ruotsi" och de var en gubbe som jag blev så arig på ! Ser jag honom tänker jag spotta på honom! Vi lär oss också finska. JA det står i grundlagen att vi har två språk men inte att dom skulle vara obligatoriska att läsa. Och att man skulle slopa skollagen som säger att man skall läsa båda språken. Men vet du vad det betyder gubbjävel ju att vi finlandssvenskar isf inte heller skulle behöva läsa finska..
Huh nu har jag ventilerat lite. Galna dagarna har börjat på Stockman och såklart var jag dit ! Men jag köpte faktiskt vettiga grejjer som kryddburkar för 1 euro st och dom första julklapparna. Med råka också komma heros sesong 1 men för 10 euro tyckte jag det var okej :)

Just det jag råkade också på nått sätt bli vår klass representant för auditering i skolan :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar