torsdag 6 januari 2011

What if ?

Jag tänker börja med att säga att jag är mera än nöjd med mitt liv här i Helsingfors . Men tanken slog mig , tänk om jag stannat kvar på Åland , hur hade mitt liv sett ut då ?
Jag skulle troligen vara sambo, förlovad och studera på Högskolan på Åland till sjukskötare. Handla på kantarellen eller sparhallen. Varit ut och gå flera gånger i veckan samma rutt varje gång. Ha kvar Märta, umågs med folk jag egentligen inte gillar och blivit olycklig tillslut.
Hur ser de ut för mig idag då ?
Jag bor ensam, går på Arcada. Umgås med människor jag verkligen bryr mig om , handlar på kampens k-market och pole dancar.
Dessa två liv ser helt olika ut och det känns konstigt för mig att tänka , de där var jag förut , det där var några av mina mål i livet. Idag ser mina mål annorlunda ut . Bli klar med studierna , vara som au-pair till USA och resa resa resa.
Men frågan what if kommer nog finns där ett bra tag till .. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar