måndag 30 maj 2011

Helsingfors ;(

Ojj ojj det är med skräckblandad förtjusning som jag packar mina väskor för att imorgon direkt efter skolan sätta mig på bussen mot Kimito. För att hämta upp min Märta för att sedan köra till Åbo för att ta Viking Line över till Åland. Uuuuh. Allt jag skall ha med mig har jag klämt ner i en kappsäck två bägs och två handväskor.
Men den stora frågan är nu , hur skall jag klara mig utan mitt kära Helsingfors ? Hur skall jag klarar mig utan Subway 300 meter från dörren ? McDonlands 250 meter från dörren ? Finnkino utanför mitt fönster ? Anttila som är öppet till 9 eller Kampens K-kauppa  som är öppet till 22.00 alla dagar ? Eller butiken som är öppen till 05.00 två kvarten från mig ? Frågan är helt enkelt hur fan skall jag överleva Åland ? För att få komma tillbaks till mitt Helsingfors ( int för att tala om hur jävla på lande jag kommer att bo nu ;) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar