måndag 12 mars 2012

Kär utan känslor eller skratta utan ljud

Hörde just finska och svenska eurovision bidragen. Sveriges va inte helt min smak men de är en catchig låt som säkert kommer fastna och jag kommer gå runt och sjunga den hela tiden :P Finska låten var verkligen i min smak, vackra djupa ord , en fin melodi .
Just meningen ( tror hon sjunger såhär iaf ) kär utan känslor eller skratta utan ljud . Jag tror min syn på kärlek lite har försvunnit för stunden och jag bra tror att man kan vara kär utan känslor och de kan vara äkta. Men att skratta utan ljud är som att skratta för andras skull och inte för en själv. Att vara kär i nån för att dom är kär i en tror jag händer ofta eller att vara kär bara för att. Familjer som tvingar fram kärlek som inte finns mellan varandra för barnens skull eller  för att man tror på en bättre framtid. Något sånt vill jag inte ha , de verkar inte alls kul men sen igen har jag aldrig varit den som skrattar utan ljud eller för någon annan om jag inte känner för det.
Så för mig gäller nog mera att vara kär med känslor och att skratta högst av alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar